2010-06-03

AKUTmorgon

Jag kan inte vara mer glad än att min syster sov hos mig inatt, vaknade vid 4 imorse och mådde så himla dåligt, magen igen, sprang omkring och låg och vred mig i ungefär en timme sen väkte ja mari för att säga till henne och hålla mig sällskap.
Satt mig i soffan och chippade efter andan flera gånger medans tårarna strömmade ner för mina kinder.
Syster vart rädd och ringde 1177 som sa åt mig och fara in på akuten. Så sagt och gjort efter ja fått på mig lite kläder så åkte vi in.
Fick kissa i mugg och sen stack dom mig, hade tydligen inga bra ådror heller för kvinnan som stack körde in nålen och krävde omkring och fick bara ett rör me blod.
Sedan tog karln över och tog i andra armen, kändes inte att han stack ens.
Sedan var de bara till och ligga och vänta och vänta och vänta. Syster sov väl inte så skönt i stolen kanske.. och inge vidare skönt i sängen heller, kallt som satan vare iaf.
En läkare var in och klämde och tryckte. Tacka fan gjorde de ont, att dom ska slå och trycka när man redan sagt att de gör ont.
Efter mer väntan fick ja upp till gyn och kolla eftersom de var i nedre delen av buken ja hade ont, där de skulle klämmas och tryckas lite mer, väl där skriver hon ut lite piller som ska tas, jahapp skoj, de fanns inte på ngt apotek i denna stad så får vänta me de tills imorron, så får se hur skoj natt/morgon de blir imorron.
Dom kom fram till att de var ngn infektion, då kan man få sådär ont, men de e sjukt tycker ja, och ja tror inte riktigt på att de bara e de som e felet.
Men får väl vänta och se.

Kom iaf hem till mamma och pappa efter kl 10,00 och då däckade ja på soffan här i ett par timmar, måste säga förlåt till mamma som var snäll och bytte dag me mig, att ja inte hade hört henne när hon pratade me mig om skjuts till jobbet, men ja var nog mer död än levande ja, inte hört ett jota.

Nu har ja ganska ont igen, så de blir mera vila och alvedon för mig, massa tv och filmtittande e inplanerat ikv och helgen, men ska fan i mig jobba imorron iaf, behöver pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tankar här :

Östersund, Jämtland, Sweden

När