2009-11-24

Nu var gränsen dragen

Vad arg jag blir ibland alltså.
Hade ju fått en tid för ett par veckor sedan på dagis igår och idag.
Igår jobbade jag, och idag skulle ja jobba 12-16.
Dolt nummer ringer på mobilen typ kvart över sju i morse och jag svarar efter mkt om och men.
Hon jag skulle jobba för ringde och sa att de hade blitt ett stort fel.
Kursen hon trodde hon hade idag hade hon haft igår.
Men då fick gränsen vara dragen.
Jag har tackat nej till andra jobb för de där 4 timmars passet.
Och mist pengar på de, tänker inte förlora mera, så sa de till henne och hon skulle återkomma.
För på ngt sätt får dom ju iaf betala mig, jobb eller inte, de e lovat!
Så hon ringde tillbaka vid halv nio och sa att ja fick jobba tiden iaf, de var ngn annan kurs idag som hon kunde gå. TACK! 

Det var ju typ lika när dom ringde och skulle boka mig för 2 veckor och jag tackar ja, och sen ringer dagen efter och säger att dom måste boka en fsk ist eftersom de e en längre tid, visst de fattar jag men de går ju ta reda på fakta, som att ja har råd att tacka nej till hur mkt jobb som helst, nej va!

Sen ringde Hemköp också, så jag får jobba kvällen där.
Så jag tar med mig bilen till dagis och far direkt därifrån till Hemköp sen.

Skulle ju ha kollat priser för hyrbilar idag innan jobbet, men eftersom ja e så seg och ta mig ur sängen på morgonen så kom ja inte in i duschen förrän 10 då ja skulle ha vart på stan egentligen.
Så jag tar de i morgon om ja blir ledig.

Kram/S. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tankar här :

Östersund, Jämtland, Sweden

När